Czytanie.

31 stycznia 2013 r.

Czytanie to ulubione moje zajęcie. Czekam na Wasze książkowe opowieści po feriach. Zerknijcie na plakat, który pokazuje jak czytanie wpływa na nasz mózg.

źródło www.gosiarysuje.pl

Migawki w TVP Olsztyn.

25 stycznia 2014 r.

Krótko o nas w olsztyńskich wadomościach. Ekipa telewizyjna gościła 30 minut, a to efekt nagrania.

http://www.tvp.pl/olsztyn/aktualnosci/nauka/lekcja-na-tablecie/13762911

Bal karnawałowy 2014.

24 stycznia 2014 r.

Doczekaliśmy się końca semestru, a nagrodą był bal karnawałowy. Nikola stwierdziła, że tak świetnie to dawno się nie bawiła. Wszyscy uczniowie tańczyli i brali aktywny udział w zabawach. Rodzice zadbali o wspaniałe stroje, ale w tym roku nie wszyscy się przebrali. To nie przeszkadzało w karnawałowym szaleństwie.

Zabawa karnawałowa by Slidely Slideshow

Historia okularów.

23 stycznia 2014r.

Kodey QR po zeskanowaniu przeniosły nas na stronę, gdzie wyszukaliśmy informacje o okularach. W aplikacji do robienia quizów kahoot pani przygotowała nam pytania do tekstu i w ten sposób powtórzyliśmy informacje na temat historii okularów. Nastepnie w grupach czteroosobowych wykonaliśmy plakaty. To kolejne zadanie w projekcie Eyes-Mirrors of the World.

History of glasses. by Slidely Slideshow

Multicentrum

optyka from jola oko on Vimeo.

21 stycznia 2014 r.

Dawno nie byliśmy w Multicentrum. Ale dzisiaj były chyba najfajniejsze zajęcia ze wszystkich. Pan Jurek przygotował dla nas zajęcia z optyki, które przydadzą nam się w projekcie o oczach. Mogliśmy porównać jak przebiega strumień światła przez wklęsłą i wypukłą soczewkę, gdzie się rozprasza, albo załamuje. Potem rysowaliśmy flamastrami obrazek, który oglądaliśmy w okularkach 3D. A na końcu pan Jurek pokazał nam obrazy, które powodują złudzenia optyczne. Super !

Wreszcie zmieniliśmy grupy i z panem Karolem rysowaliśmy obrazy światłem. Nie spodziewalismy się, że latarkami da się rysować. Było rewelacyjnie.

Historia okularów.

Lampo.

Jesteśmy mistrzami.

17 stycznia 2014 r

Coraz więcej potrafimy i chętnie pokazujemy innym. Opisywaliśmy zwierzęta w taki sposób, by koledzy mogli odgadnąć.

Lekcja języka angielskiego.

17 stycznia 2014 r.

Dziś Dominika zrobiła klasie niespodziankę. Przygotowała tajemnicze pudełko oraz zwierzątka na patyczkach. Miała też pomoc dydaktyczną, w postaci patyczka z napisami TAK oraz NIE. Najpierw zwierzątka umieszczała przez otwór w pudełku i była animacja do piosenki. Następnie uczniowie musieli zgadnąć jakie zwierzątko pojawia się w pudełku, powiedzieć o nim cztery zdania w języku angielskim i wtedy Dominika wręczała nagrodę- figurkę zwierzaczka. Nikt się nie spodziewał, że  będzie jakaś nagroda! Z radością na classDoJo przyznałam Dominice  punkt za podejmowanie dodatkowych działań. Brawo!!! Patrzyłam z dumą na moich uczniów, którzy aktywnie uczestniczyli w zajęciach, jakie dla nich przygotowała Dominika. Podziwiałam też Dominikę za pomysłowość i odwagę. Mam cudowne dzieci.

Urodziny Poli.

Pola obchodziła z nami swoje urodziny. Było jak zawsze wesoło. Kwiatek zaśpiewał, owieczka jodłowała. Nasze Sto lat rozbrzmiewało radośnie. A potem było słodko. Wszystkiego najlepszego, Polu.

Lektura.

13 stycznia 2014 r.

W klasach I-III najwyraźniej flipped classroom  widać podczas pracy ze szkolną lekturą. Dzieci samodzielnie przeczytały książkę Romana Pisarskiego "O psie, który jeździł koleją". Niestety zakończenie przygód psa Lampo nie bardzo nam się nie podobało i mamy pomysł na swoje.
Na początku zajęć dzieci miały okazję porozmawiać ze sobą o lekturze, wyrazić swoje zdanie na temat bohaterów, ich przygód i postępowania.
W aplikacji kahoot.it rozegraliśmy quiz na temat lektury, należało wykazać się znajomością treści, emocji było dużo, bo tym razem na tablicy od razu pokazywał się ranking. Każdy chciał najszybciej i poprawnie  odpowiedzieć na pytania quizu. Aplikacja kahoot.it jest ostatnio moją ulubioną, gdyż nie wymaga pobierania jej na tablet, dzieci też nie muszą się logować na stronie, wpisują jedynie numer tzw. game pin i od razu się bawimy.
W trakcie quizu wyjaśnialiśmy sobie wątpliwości, a przy okazji ustalaliśmy kolejne wydarzenia.
Następnie dzieci zeskanowały kod QR z tablicy i miały za zadanie uporządkować wydarzenia lektury, które były zapisane w postaci równoważników zdań. Mogły ze sobą konsultować swoje pomysły, co czyniły z ochotą i dzięki temu szybko uporały się z zadaniem. Dopisały numery do zdań, odczytaliśmy ich kolejność, a następnie zapisały do zeszytów.

Na weekend dzieci miały za zadanie pobrać aplikację tellagami. Niektórzy już w domu wybrali swojego awatara, przygotowali tło, bawili się z nagrywaniem narracji. W klasie szkolnej jest za dużo szumu, żeby można było nagrać dźwięk, a tablety Samsung Galaxy Tab 2 7.0 mają bardzo czułe mikrofony. Tym razem dzieci miały za zadanie napisać tekst w języku angielskim i link do gami wysłać mi mailem.

Quizz i toruńskie pierniki

9 stycznia 2014 r.

Dziś na zondle rozwiązaliśmy quiz, który pani zrobiła nam z naszych pytań. Nie mieliśmy kłopotów. Wszystkie pytania okazały się dla nas łatwe, ale znaleźliśmy jeden błąd. A może  był zrobiony specjalnie dla nas ? Zwycięstwo uczciliśmy zajadając pyszne pierniki upieczone w Toruniu.

Nowy sport.

8 stycznia 2014 r.

Dominika wygrała dla szkoły sprzęt do gry rugby. Trenerzy pokazali nam jak można się bawić, by przygotować ciało do tej gry. Taki trening jest dość wyczerpujący i trzeba wykazać się zwinnością, by nie dać odebrać sobie tagów.

http://pzrugby.pl/?page_id=8084

Czy znasz tę postać ?


zondle - games to support learning

Zajęcia z tabletami.

Kalejdoskop.

Link do programu online, w którym wykonamy kalejdoskopowe obrazki.

 

http://www133.lunapic.com/editor/?action=kaleidoscope

 

----------------------------------------------------------------------------------

7 stycznia 2013 r.

Tablety na pewno uatrakcyjniają pracę i jak Renia w reklamie nie oglądamy na nich tylko oper mydlanych :)

Dziś zaczęliśmy od przypomnienia wiadomości na temat stopniowania przymiotników oraz pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Potem wykonalismy ćwiczenia matematyczne- quizy na odejmowanie w zakresie 100, bo te obliczenia sprawiają dzieciom najwięcej kłopotów. Kody QR przeniosły dzieci na stronę z quizami online, a wygenerowane oceny zapisały do zeszytów. Każdy miał za zadanie wykonać trzy sesje po 10 działań.  Kto ukończył zadanie wcześniej mógł szybko podziwiać kalejdoskopy wykonane przez rodziców. Naprawdę sama z zachwytem podziwiałam te dzieła. Najbardziej napracował się tata bliźniaków Dominiki i Jakuba. Brawa !!!!! Potem pobraliśmy aplikację Picasso, dzięki niej dzieci wykonały swoje kalejdoskopowe obrazki i wysłały mi je mailem. Aplikacja pozwala na zapisanie obrazka w galerii tabletu lub wysłanie mailem, to bardzo wygodne, bo dzięki temu mogę zaprezentować prace dzieci.

Kalejdoskop przydał nam się do projektu Eyes-Mirrors of the World.

 

To ciekawe urządzenie wynalazł przez przypadek szkocki fizyk David Brewster, gdy prowadził doświadczenia ze światłem. Kalejdoskop był ulubioną zabawką na dworze królowej Wiktorii w Anglii ponad 100 lat temu.

 

 

 

Na dobry początek.