Rycerze i zamek.
Andrzejki.
Gdy w Andrzeja deszcz lub
słota, w grudniu drogi bez błota,
Gdy święty Andrzej ze śniegiem
przybieży, sto dni śnieg na polu leży,
Gdy Andrzej zwiąże ziemię
łyczkiem, to Katarzyna rzemyczkiem,
Kiedy na Andrzeja poleje,
poprószy, cały rok nie w porę moczy, suszy,
Śnieg na Andrzeja, dla zboża
zła nadzieja.
Zaczynamy dokarmianie.
Mobilne fasolki.
Oczy w filtrach.
26 listopada 2013 r.
Do projektu o oczach zrobiliśmy prace związane z wykorzystaniem filtrów na zdjęciach. Aplikacja jest prosta, ale efekty, jakie można uzyskać wspaniałe.
Dzień Pluszowego Misia.
26 listopada 2013r
Przynieśliśmy swoje misie. Snieżynka Moniki była w naszej klasie już kolejny raz i znamy jej historię bardzo dobrze. Opisaliśmy misie w zeszytach, poczytaliśmy nasze prace. Potem w nowej aplikacji PicsArt zrobiliśmy zdjęcia naszym pluszakom, a w PicCollage małe plakaty. Pani poczęstowała nas misiowymi ciasteczkami, które dla nas upiekła. Niespodzianką była wizyta orszaku uczniów z klasy III b w ekologicznych strojach nawiązujących do tematyki historycznej. Dziewczynki z naszej klasy zatańczyły dla gości taniec dworski. Na matematyce graliśmy w MathRun, by doskonalić technikę rachunkową. Dzień szybko zleciał, a były tez zajęcia o Zippim.
Niecodzienny gość.
25 listopada 2013 r.
W klasie gościliśmy dziś Panią Kurator Grażynę Przasnyską. Przyglądała się naszej pracy z tabletami. Bardzo Jej się wszystko podobało,a my niezwykle się staraliśmy. Podarowała nam pudeło pełne cukierków, ale nasza Pani postanowiła częstować nas nimi od czasu do czasu, bo brzuchy by nas rozbolały.
Na koniec dnia mieliśmy videokonferencję z przedszkolakami z Elbląga. Przygotowały piosenki i wierszyki o misiach z okazji Dnia Misia. Było fajnie, bo uczyliśmy się też słów w języku migowym.
Misie.
Uwaga - konkurs!
Oliwka przyniosła nam informację o konkursie plastycznym _ " Mały ratownik z miasta i wsi-żyjmy zdrowo i bezpiecznie z Fundacją Ratujmy Życie".
Prace plastyczne formatu A4 powinny obrazować zdrowy styl życia i odżywaiania, lub sposoby udzielania pierwszej pomocy przez najmłodszych w wybranych środowiskach, np. w szkole, w domu, na ulicy, podczas zabawy itp. - mieście lub na wsi.
Nagroda główna : klasy I-III to tablet.
Clothes.
Parts of the body.
Plakaty.
Nie tylko tablety. Plakaty tradycyjne też chętnie, zwłaszcza w grupach. Podziwiamy dzieła.
Na balu.
Legenda o jeziorze Skanda.
20 listopada 2013 r.
Zostaliśmy zaproszeni na krótkie przedstawienie, którego tematem była legenda o jeziorze Skanda. Uczennice z klasy piątej znakomicie odegrały swoje role, widownia w ciszy ogladała sztukę. Brawa na koniec pokazały, że przedstawienie niezwykle sie spodobało.
My w okularach.
Praca z tabletami.
18 listopada 2013 r.
Wszystkie tablety podładowane. Dwoje dzieci zapomniało niestety o swoich tableszytach. Gdy zapomni jedno dziecko, zwykle do pracy pożyczam swój, ale tym razem się nie dało podzielić mojego tabletu na dwoje uczniów. Z przyjemnością patrzyłam, jak koledzy z ławki udostępniali swój tablet do wykonania zadania zapominalskim. Dzień zaczęliśmy od matematyki. Kody QR są niezastąpione. Szybko wygenerowałam kod i udostępniłam go na tablicy multimedialnej. Po zeskanowaniu dzieci od razu weszły na stronę z mnożeniem. Już wiedziały, że po wykonaniu 3 sesji każdą ocenę wpisują sobie do zeszytu kontaktowego. Komu wypadła 4, to chciał poprawiać na wyższą ocenę i wykonywał kolejną sesję, aż dostał 6. No serce rośnie! Po wykonaniu swoich sesji grały w parach w aplikacji Math Duel. Tu ćwiczyły umiejętność liczenia w obrębie poznanych działań, wybierały sobie poziom gry. Po przerwie pobrały grę 10 Monkeys. W trakcie pobierania gry czytaliśmy komiks z podręcznika o przygodach Jęczybuły, Pamponia i Elpy na królewskim dworze.Mamy teraz tematykę historyczną, więc kolejnym punktem dnia była piosenka " Rycerze ", do której ułożyłam układ taneczny- taniec dworski.Bardzo się podobał i tak tańczyłyśmy z kilka razy. Zaczęliśmy projekt eTwinning pt. : Eyes- Mirrors of the world. Pierwszym punktem współpracy jest zaprezentowanie zespołów. Przyniosłam oprawki od swoich okularów bez szkieł i dzieci robiły sobie w nich zdjęcia, a następnie wykonały plakaty w PicCollage, dokleiły naklejki, napisały zdania po angielsku i gotowe plakaty wysłały mi na pocztę. 24 wiadomości wpadły na moich oczach, dosłownie. Potrzebowałam ćwiczenia wyciszającego. Znowu przydał się kod QR. Szybko zakodowałam cztery zadania z wyrazami do dyktanda, w których brakowało ortogramów. Należało odkodować zdania, zapisać je do zeszytu, trudności poprawić kolorem. Potem napisać te zdania w czasie przeszłym i podkreślić czasowniki.Kto skończył, mógł zająć się czytaniem papierowej książki, którą zawsze ma na ławce.
Nasze patyczaki.
18 listopada 2013 r.
Zrobiliśmy patyczaki do programu "Przyjaciele Zippiego". Są jak żywe.
Urodziny Marcela.
Mistrzowie kodowania.
16 listopada 2013 r.
We środę miałam okazję uczestniczyć w zajęciach z kodowania w scratchu. Dobrze, że siedziałam obok Oliwki, to mi pomagała i moja kaczka nawet nieźle sobie radziła.
Pani Ewa prowadzi zajęcia z kodowania dla grupki trzecioklasistów, odkrywanie tajemnic scratcha sprawiło mi ogromną radość.
Ćwicz mnożenie.
Rysunek
Gra w słowa.
Kliknij w obrazek, a potem wciśnij przycisk GRAJ.
Trochę historii.
Urodziny Mikołaja.
Mikołaj to listopadowy solenizant. Świętował z nami i było to słodkie świętowanie. Wszystkiego dobrego, samych wspaniałych dni, Mikołaj !
Mamy Niepodległą.
6 listopada 2013 r.
Rozpoczęliśmy przygotowania dla Święta Niepodległości. Pani Daria, nauczycielka historii przygotowała dla uczniów naszej szkoły wspaniałą akcję. Dzieci otrzymały specjalne kartki pocztowe, które mogły wysłać do swoich bliskich z okazji nadchodzącego Święta Niepodległości. Dziś wszyscy uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoły przyszli ubrani w kolory występujące na naszej fladze. Korytarze zrobiły się biało-czerwone i to był niezwykle radosny obrazek. Uczniowie w klasach wypisali adresy na kartkach i z wychowawcami zeszli na parter, gdzie czekała na nich piękna czerwona skrzynka pocztowa, dostali też pocztówki, które wyeksponują w swoich budynkach, by mieszkańcy 11 listopada nie zapomnieli wywiesić flagi. Kartkę zaprojektował uczeń naszej szkoły, jest piękna. Po powrocie do klasy na tablicy interaktywnej odwiedziliśmy mieszkańców spod 11. Na tej stronie wykonaliśmy wszystkie zadania. Dzieci bardzo chętnie odkrywały kolejne tajemnice i z zaciekawieniem słuchały opowieści. Potem wykonały plakat pt " Mamy Niepodległą" z wykorzystaniem zdjęć ze stronywww.mieszkancyspod11.pl, zdjęcia plakatu oraz zdjęcia strony z zeszytu poświęconej dzisiejszemu tematowi. Marcel przypomniał, że powinniśmy podać adres strony, z której pochodzi zdjęcie. Każde dziecko, które wykonało plakat wysłało go do mnie mailem, a następnie zeskanowało kod QR z adresem, by w domu móc odwiedzić mieszkańców spod 11 i raz jeszcze odkryć tajemnice historii naszego kraju.
Odwiedziły nas też dzieci z przedszkola " Stokrotka". Bardzo podobało im się w szkole.